1. #1
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987

    سنسور موقعیت میل سوپاپ

    لطفا در مورد علائم خرابی سنسور میل سوپاپ و نحوه تست سنسور توضیح بدید.

    ecu سمند ef7 من خطای سنسور میل سوپاپ میده.
    امروز با اهم متر مقاومت بین دو تا پایه 1 و 2سنسور رو اندازه گرفتم.مقاومت بینهایت بود ( مدار باز )
    پایه 1 برق 12 رو از رله دوبل میگیره و پایه 2 سیگنال رو به ecu میده.

    آیا میتونه نشون دهنده ی خرابی سنسور باشه؟
    علت خرابی سنسور میل سوپاپ چی میتونه باشه ؟ چون بعد از باز و بست موتور این مشکل به وجود اومده.

  2. # ADS
    سنسور موقعیت میل سوپاپ
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سه پايه داره
    اولي تغذيه پنج يا دوازده ولت
    دومي ارسال سيگنال مربعي شکل
    سومي اتصال بدنه
    در صورت خرابي ماشين کمي ريتارد کار ميکنه همراه با کمي ريپ . و مصرف سوخت افزايش پيدا ميکنه

  4. #3
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سنسور موقعیت اگر خراب باشه اتفاق خاصی نمیفته و بر اساس یه الگو مشخص کارا ادامه پیدا میکنه فقط مصرف بیشتر میشه ...شمااول سنسور رو تعویض کن و البته خرابی این سنسور چراغ چک رو هم روشن نمیکنه و فقط یکم مصرف بالا میره و توی شتاب هم تاثیر خاصی نداره .
    ماشین شما یا مشکلت از تایمه یا پیچ های سرسیلندر اندازه کافی سفت نشده یا بیشتر از اندازه سفت شده یا واشرسرسیلندری که استفاده کردی قطرش متفاوت بوده(در مقیاسی کمتر از میلیمتر حتی)
    پولی میلنگ که به این راحتی سره جاش نمیچرخه و اگر بچرخه یعنی خرابه !! مکانیک وارد پیدا کن تایمو بررسی کن .

  5. #4
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    روش تست سنسور میل سوپاپ:

    1) سنسور هایی که سوکتشون 2 تا سیم داره:
    با مولتی متر مقاومت بین پایه های سنسور رو اندازه بگیری. باید میزان مقاومت زیر 3 کیلو اهم باشه.اگه مقاومت خیلی کم باشه ( مثلا کمتر از 100 اهم یا اتصال کوتاه ) یا خیلی زیاد باشه (مدار باز باشه ) سنسور خرابه.

    2) سنسور هایی که سوکتشون 3 تا سیم داره:

    تو این سنسور ها یکی از سیم ها اتصال بدنه هستش و یکی از سیم ها تغذیه 12 ولت ( گاها 8 ولت یا 10 ولت ) سنسور هستش و سیم دیگه خروجی پالس سنسور هستش( حدود 5 ولت)

    شما اول با مولتی متر اون سیمی رو که به بدنه اتصال کوتاه شده رو پیدا کنید.
    دو تا سیم دیگه براتون مجهول می مونه.که یکی تغذیه سنسور و یکی پالس خروجی هستش.
    موتور رو روشن کنید.با ولت متر ولتاژ دو تا سیم مجهول سوکت رو اندازه بگیرید.( یک سر مولتی متر به سیم وصل بشه و سر دیگه به بدنه وصل بشه )
    باید یکی از سیم ها ولتاژ حدود 12 رو بده سیم دیگه ولتاژ حدود 5 رو بده.
    که این نشون میده سنسور سالمه.

    اگه موتور روشن نمیشه سوییج رو کامل باز کنید. با ولت متر اون سیمی رو که ولتاژ 12 داره رو مشخص کنید.
    سیم سوم که نه اتصال بدنه هستش و نه ولتاژ 12 داره رو مشخص کنید.( سیمی هستش که پالس خروجی سنسور رو میده )
    مقاومت بین سیم سوم ( همونی که پالس خروجی سنسور رو میده ) با سیم اتصال بدنه را اندازه بگیرید.( سوکت از سنسور جدا باشه تا مقاومت داخل سنسور خونده بشه )
    این مقاومت باید زیر 2 کیلو اهم باشه.
    که این نشون میده سنسور سالمه.

    دیگه میمونه تست کردن دسته سیم با مولتی متر و تست کردن چزخنده trigger روی میل سوپاپ.

کلمات کلیدی این موضوع

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
مجله ارژنگ - مجله فانوس فکر - مجله نارمک - مجله تهران نو -
سایت jetbet
اخبار روز - بروز ترین

ورود

ورود